Thursday, January 31, 2013

Perangkap isu kalimah Allah menjelang PRU ke-13

Salam hormat,











Petikan video berikut ini bersumberkan "Forum Polemik Isu Kalimah Allah" anjuran Pertubuhan-pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA) di Auditorium Utama UIA Gombak pada 20hb Januari 2013". 




Sebetulnya tiada isu pun. Atau sepatutnya tidak dijadikan isu. Ada niat tersembunyi di sebalik permainan isu ini. Lim Guan Eng yang menghidupkan kembali isu ini memanglah "kaki pancing" atau "kaki jolok". Dan tiga serangkai kepemimpinan Pakatan Rakyat yang mengisytiharkan persetujuan mereka itu cuma bermain-main dengan sentimen rakyat demi undi dan kuasa menjelang PRU ke-13. Yang kena main atau pancing sebenarnya adalah PAS sendiri. Sebab itu 'flip flop' menjadi igauan PAS. Hanya penyokong totok PAS saja yang menyokong permainan kurang siuman kepimpinan mereka. DAP sekarang tersenyum lebar. PKR memang opportunis yang memihak kepada yang dirasakan menguntungkan mereka. Yang kelam kabut akhirnya PAS sendiri. Yang rugi pun PAS sendiri. Masakan umat Islam Malaysia yang waras sanggup menyokong kegilaan kesepakatan bermain politik dalam isu seperti ini.    

Jadi tidak perlulah dipegang akan "persepakatan murni" Majlis Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat  lewat perisytiharan Hj. Hadi-Anwar-Kit Siang itu. Mereka boleh bersepakat dan bercakap tentang apa-apa sahaja yang disukai oleh mereka, tetapi mereka tidak mempunyai autoriti untuk memutuskan boleh atau tidak boleh kalimah Allah digunakan oleh penganut agama bukan Islam di negara ini. Kita sudah ada Perlembagaan Negara yang sangat jelas kandungannya tentang kedudukan agama Islam. Kita sudah ada fatwa tentang larangan penggunaan kalimah Allah dalam kalangan pengamal agama selain Islam di peringkat kebangsaan dan di peringkat negeri-negeri (kecuali beberapa buah negeri). 

Yang jadi isu sekarang ini ialah kelemahan penguatkuasaan undang-undang tentangnya. Kepada mereka yang diberikan kuasa dan amanah untuk melindungi Perlembagaan Negara dan kesucian agama Islam, bertindaklah melalui jalur perundangan terhadap setiap salahtingkah dan kebiadaban pemimpin dan penganut agama lain ke atas agama Islam. Usah menunggu majoriti umat Islam semakin marah dan bosan dengan karenah songsang penganut agama lain dan gelagat politikus yang takut kehilangan kuasa atau yang kemaruk kuasa, apabila menyaksikan kegagalan sang penguasa dan jentera pentadbirannya merungkai isu ini. Usah terperangkap dengan agenda licik musuh Islam yang bertopengkan parti politik, pertubuhan NGO dan sebagainya. Kesabaran dan tolakansur itu ada batasnya. Usah dibiarkan umat Islam kehilangan kesabaran lalu bertindak di luar batas perundangan. 

Belajarlah daripada peristiwa Natrah. Usah dibiarkan cacing naik ke mata!!!  



______________________

- SEORANG AKU







  


No comments:

Post a Comment